تاثیر تابلوهای دیواری بر محیط کار بسیار چشمگیر بوده و نمایش هنر در محل کار می تواند عملکرد، خلق و خو و رفاه فیزیکی کارکنان را بالا ببرد و همچنین روابط بین کارمندان و مشتریان را تقویت کند. ده ها مطالعه تحقیقاتی انجام شده در طول 10 سال گذشته نشان میدهند که نصب تابلو انتخاب شده با تفکر، در محل کار می تواند تجربه و دستاورد کارکنان را بهبود بخشیده و به برقراری ارتباط صحیح کمک کند. ما در این مقاله، اثرات مثبت تابلو بر محیط کار که می‌توانند برای کارمندان و بازدیدکنندگان به همراه داشته باشند، خلاصه کرده و ایده‌هایی را در مورد نحوه انتخاب بهترین تابلو برای محل کار به اشتراک می‌گذاریم.

تابلو دیواری به عنوان ابزاری برای مسیریابی، فرهنگ و مالکیت کارکنان

محل کار اغلب می تواند مانند هزارتویی از میز، راهروها و درها باشد. از آنجایی که مغز ما ویژگی های محیطی به یاد ماندنی را حفظ می کند، استفاده از تابلو در محیط کار می تواند به طور مفید به عنوان یک نقطه عطف عمل کند و به افراد کمک کند تا به یاد بیاورند که کجا بوده اند. در میان گزینه‌های بسیاری برای پرداختن به برندسازی و فرهنگ شرکت در محل کار، تابلو دیواری می‌تواند به انتقال پیام‌های کلیدی برند به روشی غیرکلامی کمک کند. برای مثال، سازمانی که آثار هنری غیرمعمول را به نمایش می‌گذارد، احتمالاً به‌عنوان کسب‌وکار به روش‌های غیرسنتی دیده می‌شود. هنری که مبتنی بر سنت‌های قومی متعدد است، می‌تواند نشانه‌ای از شیوه‌های مدیریت چندفرهنگی باشد و هنری که مکان‌های معروف و پرستیژی مانند کاخ سفید را به تصویر می‌کشد، می‌تواند نشان دهنده سابقه همکاری با متحدان قدرتمند باشد.

شاید برایتان جالب باشد: تابلوهای چهره مدرن

در همین راستا، اگر هنر موجود مسائل مربوط به نگرانی مشترک و هویت جمعی - مانند رفتار مسئولانه محیطی یا سلامت کودکان - را نشان دهد، می‌تواند از احساس اتحاد، چه در بین کارکنان و چه بین سازمان و مشتریانش پشتیبانی کند. علاوه بر این، محیط های کاری گاهی اوقات می توانند مانند یک جهان به نظر برسند، هنر در محل کار می تواند به عنوان خروجی برای برجسته کردن فرهنگ و جامعه محلی عمل کند و پلی بین محل کار و محیط اطراف آن ایجاد کند. مجموعه‌های شرکتی موفق اغلب هنرمندان محلی را نشان می‌دهند و اشاره مستقیم به محیط فرهنگی نزدیک دارند.

شاید برایتان جالب باشد: تابلوهای مشاغل

برای سازمان‌هایی که میخواهند درمحل کارشان حس مسئولیت را به کارکنان بدهند، اجازه دادن به کارکنان برای انتخاب تابلو دیواری و محل نصب آن، خود می‌تواند احساس کنترل را در آنها ایجاد کند که با افزایش عملکرد حرفه‌ای در سطوح فردی، گروهی و سازمانی مرتبط است. نقاشی‌های دیواری مشارکتی این را یک گام فراتر می‌گذارد و به کارمندان اجازه می‌دهد تا پس از نصب تابلو و براساس شرایط خود با آن تعامل داشته باشند. به طور کلی، کارکنان بیشترین توجه را به جزئیات نشان می‌دهند، اطلاعات را به بهترین شکل پردازش و مدیریت می‌کنند و بالاترین عملکرد را زمانی نشان می‌دهند که محل کارشان هم هنر را به نمایش بگذارد و هم اجازه انتخاب و تعیین محل نصب آن را داشته باشند.

اکثر آثار هنری که با استقبال مثبت روبرو شده اند، پیچیدگی بصری متوسطی دارند. نقاشی های امپرسیونیستی نمونه خوبی هستند. هنری که خیلی ساده یا خیلی پیچیده به نظر می رسد، احتمالاً تأثیر منفی بر خلق و خو دارد. همین امر در مورد رنگ ها و الگوهایی که آنقدر آشنا نیستند که خسته کننده باشند، اما نه آنقدر ناآشنا که گیج کننده باشند، صدق می کند. خطوط افقی و عمودی (برخلاف مورب ها) و خطوط منحنی (برخلاف خطوط مستقیم) آسان ترین پردازش را دارند، همانطور که تصاویر متقارن (در مقابل نامتقارن) ساده تر هستند. جلوه‌های بصری دلپذیر و جالب نسبت به موارد چالش‌ برانگیز توصیه می‌شود - بینندگان معمولاً ترجیح می‌دهند احساس کنند که یک اثر هنری را درک می‌کنند. برای این منظور، تابلوهای نمایشی یا فیگوراتیو انتخاب بهتری نسبت به تابلوهای انتزاعی است.

ما عاشق کار با مشتریان هستیم تا مجموعه ای عالی از آثار هنری را تهیه کنیم. این فرآیند هم شامل استراتژی و هم همکاری است - ما با هم تابلوهایی را انتخاب می کنیم که متناسب با بودجه، نام تجاری و اهداف شما باشد. ما گزینه‌های زیادی را روی میز آورده‌ایم که به شما امکان می‌دهد هنری را انتخاب کنید که محیط الهام‌بخش‌تر و سازنده‌تری را برای همه کسانی که از درهای شما عبور می‌کنند ایجاد کند. برای شروع گفتگو در مورد تابلو دکوراتیو برای محیط کار خود آماده اید؟ مستقیماً با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *