وقتی صحبت از انتخاب تابلو می شود ، اندازه بسیار مهم است! حتی یک اثر هنری شگفت انگیز وقتی اندازه آن مناسب نباشد ممکن است نه تنها به زیبایی محیط خانه کمک نکند، بلکه فضا را بهم ریخته و به یک وصله ناجور و ناهماهنگ تبدیل شود.اندازه تابلوی انتخابی شما تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منزل دارد. انتخاب صحیح اندازه سبب می شود که تابلو شما چشم نواز و دلپذیر به نظر برسد. عکس این مورد نیز صادق است یعنی انتخاب تابلوهای بیش از حد بزرگ سبب شلوغی فضا شده می گردد و تابلوهای بسیار کوچک نیز باعث میشود فضای شما ناقص به نظر برسد. در صورتی که قصد خرید تابلو دارید، ولی هنوز در خصوص سایز آن سردرگم هستید، می توانید با مطالعه این مطلب کوتاه انتخابی بی نظیر داشته باشید. پس برای این انتخاب مهم با ما همراه شوید.

دو قانون کلی در انتخاب سایز تابلو

قانون اول: فضای دیوار خالی

تابلو دیواری شما باید حدود 60 تا 75 درصد از فضای خالی دیوار موجود را اشغال کند. ارتفاع و عرض دیوار را اندازه بگیرید. اکنون، اندازه های بدست آمده را در 0.6 و 0.75 ضرب کنید. در نتیجه ، طیف اندازه های تابلو را متناسب با فضا دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال ، اگر دیوار خالی شما 2 متر ارتفاع و 3 متر عرض دارد ، 2 را در 0.6 ضرب کنید تا محدوده ارتفاع مناسب برای نصب تابلو را پیدا کنید. همین کار را برای عرض 3 متر دیوار خود انجام دهید. ارتفاع ایده آل تابلو 1.5- 1.2 متر بوده و عرض ایده آل نیز 2.25-1.8 متر می باشد.

قانون دوم: فضای بالای مبلمان

عرض تابلو دیواری که می خواهید روی مبلمان، شومینه یا تخت آویزان کنید، باید بین 2/3 تا 3/4 عرض مبلمان باشد. برای اندازه گیری سایز مناسب تابلو بالای مبلمان خود، این مثال را در نظر بگیرید: اگر عرض مبل شما 2 متر است، آن را در 0.66 و 0.75 ضرب کنید. شما به یک تابلو به عرض 1.5 -1.2 متر نیاز دارید تا به طور چشمگیری روی مبل قرار گیرد.

نکته مهم

اگر قصد دارید تابلو را به دیوار پشت مبل یا کاناپه نصب کنید، حدود 20 الی 30 سانتیمتر بالاتر از مبل را برای نصب در نظر بگیرید. تابلوهای خیلی بزرگ را به دیوارهای مستقل اختصاص داده و فضای باز بیشتری اطرافش درنظر بگیرید. فاصله استاندارد بین تابلوها حداقل ۲ و حداکثر ۵ سانتی‌متر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *