نقش تابلو دکوراتیو بر استرس در محیط کار

همانند تأثیر اثبات شده تابلو دکوراتیو بر استرس در بیمارستان ها، استفاده از تابلوهای دکوراتیو در محیط کار نیز به نفع رفاه و عملکرد کارکنان است. این مهم است، زیرا محیط کار می‌تواند به راحتی به مکانی برای استرس و تنش تبدیل شود و افراد پس از دوره‌های طولانی کار با تمرکز زیاد، از نظر شناختی خسته می‌شوند. تماشای آثار هنری، به ویژه صحنه های واقع گرایانه طبیعت، به کارکنان کمک می کند تا انرژی ذهنی را بازیابی کرده و استرس را کاهش دهند. جای تعجب نیست که هر دوی این اثرات عملکرد مغز را افزایش می دهند. دیدن تصاویر طبیعت در آثار هنری نیز با سطوح پایین تر خشم در محل کار مرتبط است. افرادی که در محیط‌هایی کار می‌کنند که با آثار هنری جذاب تزئین شده‌اند، معمولاً استرس و عصبانیت کمتری را در پاسخ به ناامیدی مربوط به کار تجربه می‌کنند و در نتیجه به ایجاد یک محل کار مشارکتی‌تر و لذت‌بخش‌تر کمک می‌کنند.

تقش تابلو مدرن در محیط کار
تاثیر تابلو دکوراتیو بر استرس در محیط کار

تعامل بین فردی نیز از هنر ناشی می شود که جرقه بحث را در بین کارکنان برمی انگیزد. اگر خلاقیت، نوآوری و گفتگوهای باز عناصر فرهنگ یک سازمان هستند، قرار دادن تابلو دکوراتیو می تواند به اثبات این ارزش ها کمک کند و از استرس کارکنان در محیط کار بکاهد. کارمندان در مواجهه با تصاویری که برایشان خوشایند است، از جمله تصاویر مکان‌هایی که احساس می‌کنند با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، احساس همکاری بیشتری دارند.

شاید برایتان جالب باشد: خرید تابلوهای دکوراتیو دفاتر معماری

نقش تابلو دکوراتیو بر استرس در محیط اداری
تقش تابلو دیواری در محیط کار

همچنین در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که تابلوهای دکوراتیو هنری ارزش عاطفی بالایی برای بینندگان دارند، تابلوهای دکوراتیو انتخاب شده - که در سرتاسر محل کار قرار می‌گیرند، یکی از تکنیک‌های کم هزینه برای تشویق تفکر و بحث‌های جمعی حاصله، و همچنین القای علاقه بصری و مادی در سراسر محیط کار است و می‌توانند در تعداد زیاد و در مقیاس‌های متعدد به کار گرفته شوند.
استفاده از تابلوهای هنری، مانند طبیعت، منجر به انتقال بیننده به یک سطح ذهنی متفاوت می شوند. استفاده از تابلوهای دکوراتیو در محل کار می‌تواند پردازش کارآمدتر اطلاعات را تحریک کند و به افراد این امکان را می‌دهد که کمتر احساس عجله کنند، استرس کمتری در محیط کار داشته و تمایل بیشتری برای داوطلب شدن داشته باشند.

نقش تابلو در محیط کار
تابلو دکوراتیو محل کار

انتخاب تابلو دکوراتیو مناسب برای محیط کار

برای انتخاب درست تابلو دکوراتیو برای محیط کار، تأثیرات خاص محتوا، بافت، مقیاس و موقعیت را در نظر بگیرید. تصاویری که خلق و خوی مثبت از دنیای طبیعی القا می‌کنند، اغلب دارای مناطق چمن‌زاری هستند که با توده‌های درختان برگ‌ریز، شاخ و برگ‌های سبز، چشم‌اندازی به افق، جریانی ملایم آب و منطقه‌ای در پیش‌زمینه که بیننده می‌تواند در آن قدم بگذارد. برای اثرگذاری بهتر تابلو دکوراتیو بر استرس در محیط کار، این نماها باید از یک موقعیت کمی مرتفع باشند - مانند نگاه کردن به یک دره سرسبز. هنگامی که صحبت از تصویرسازی انسان به میان می آید، تصاویر تخیلی از گذشته دور ما - به شکل تجسم نسل های قدیمی تر - با عملکرد بهتر در تست های هوش مرتبط است. آثار هنری که نشان می‌دهد مردم از آنها مراقبت می‌کنند، با یادآوری احساس دوست‌داشتن به ما، واکنش‌های قوی به موقعیت‌های تهدیدآمیز یا استرس‌زا را کاهش می‌دهند. این حالت ذهنی عملکرد مؤثرتری را در موقعیت‌های استرس‌زا داشته و آرامش را افزایش می‌دهد.

کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *